22 Şubat 2013 Cuma

Tazecik Kitap Yorumu: Zehir Ustası - Maria V. Snyder


   Bu aralar herkes Beni Seç'i okuyor ancak ben daha o kitabı alamadım. Olsun, benim de zehir ustam var...

    Ixia adında bir ülke var ve sekiz askeri bölgeye ayrılmış. AB-5 bölgesinde, Komutan Brazell'in korumaya aldığı yetimlerden biri olan Yelena, Brazell'in oğlunu öldürmüş, bu sebeple de idam edilecek. Ancak komutanın sağ kolu olan Valek, ona bir teklif sunuyor: Komutanın çeşnicisi olması karşılığında hayatı bağışlanacak.

   Yelena çeşnici olmayı kabul ediyor -e, herhalde :D-. Valek ona zehir çeşitlerini öğretiyor. Ancak Yelena sadece çeşnicilik yapamıyor, çünkü kendisine suikast girişimlerinde bulunuluyor. Bu sebeple de Yelena kendini korumak için dövüş eğitimi almaya başlıyor. Zehir ustasının yanı sıra bir de dövüş ustası olup çıkıyor. Yelena'nın düşman kendisine dokunduğu anda saldırıya geçip onu kısa sürede yere yıkması, bana filmlerdeki dövüşme sahnelerini hatırlattı. Jackie Chan veyahut Cüneyt Arkın mübarek.

   Kitaptaki yan karakterler; Dilana, Rand, Ari, Janco, hepsi çok iyi kurgulanmış, onlarla ilgili bölümleri okurken ayrı bir zevk aldım.

   Kitabın sevmediğim yönleri ise Reyad'ın hayaletinin çıktığı bölümler ve Nix'in sataştığı bölümler. 

    Kitapta bölüm sonları bir harikaydı, insanı şaşırtan türden. Bu sebeple ''Bölüm sonuna geleyim, bırakırım'' diyemiyorsunuz, sonraki sayfaları da okuyorsunuz heyecandan. Dolayısıyla da çabucak bitiveriyor kitap.

Puan: 4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder