22 Şubat 2013 Cuma

Tazecik Kitap Yorumu: Zehir Ustası - Maria V. Snyder


   Bu aralar herkes Beni Seç'i okuyor ancak ben daha o kitabı alamadım. Olsun, benim de zehir ustam var :D

    Ixia adında bir ülke var ve sekiz askeri bölgeye ayrılmış. AB-5 bölgesinde, Komutan Brazell'in korumaya aldığı yetimlerden biri olan Yelena, çok önemli bir sebeple, Brazell'in oğlunu öldürmüş, bu sebeple de idam edilecek. Ancak Komutan'ın sağ kolu olan Valek, ona bir teklifte bulunuyor: Komutanın çeşnicisi olursa idam edilmeyecek.

   Sonuç olarak, Yelena çeşnici olmayı kabul ediyor-e, herhalde :D-. Valek ona zehir çeşitlerini öğretiyor. Ancak Yelena sadece zehirleri öğrenip, komutanın yemeklerini tadıp, sıradan bir hayat süremiyor, çünkü kendisine suikastler düzenlenmeye başlıyor. Bu sebeple de Yelena kendini korumak için dövüş eğitimleri almaya başlıyor. Zehir ustasının yanı sıra bir dövüş ustası da oluyor. Yelena'nın, düşmanın kendisine dokunduğu anda saldırıya geçip, onu kısa sürede yere yıkması, bana filmlerdeki dövüşme sahnelerini hatırlattı. Jackie Chan'in veyahut Cüneyt Arkın'ın kayıp kız kardeşi mübarek :D

   Kitaptaki yan karakterler; Dilana, Rand, Ari, Janco, hepsi çok iyi kurgulanmış, onlarla ilgili bölümleri okurken ayrı bir zevk aldım.

   Kitapta bölüm sonları da bir harikaydı, sizi bayağı şaşırtacak türden. Bu sebeple ''Bölüm sonuna geleyim, bırakırım.'' diyemiyorsunuz, bir sonraki sayfaları da okuyorsunuz heyecandan :D

   Kitabın sevmediğim yönleri ise Reyad'ın hayaletinin çıktığı bölümler ve Nix'in sataştığı bölümler.

   Kısa bir yorum yazdığımın farkındayım, ancak her şey birbiriyle bağlantılı ve eğer biraz daha kitabın içinden bir şeyler yazarsam, heyecanı kalmaz :D Anlatılmaz, okunur!

Puan: 4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder