3 Mart 2013 Pazar

Tazecik Kitap Yorumu: Beni Seç - Kiera Cass


   Aslına bakarsanız kitabın konusunu okuduğumda bir kahkaha atmıştım. Çünkü televizyonda şifreli yayın yapan kanallardan birinde böyle bir program vardı. Adamın birisi gider, damat olarak başvururdu ve yirmi tane kadın da onunla evlenebilmek için didinirdi. Çok saçma olduğunu düşünürdüm doğrusu :D Eh, bu kitabın konusu da pek farklı değil. Illéa ülkesinin prensi kendisine bir eş arıyor, eşini de Seçim ile belirleyecek. Seçim, ülkenin dört bir yanından kızların, prense eş olabilmek için başvurduğu bir yarışma. Kurada adı çıkanlar saraya gidiyor ve prens onları eleyene kadar orada kendilerini prense kanıtlamaya çalışıyorlar.

   Illéa ülkesinde kast sistemi var. 1. sınıf, kraliyet ailesi. 2. sınıf aşırı zenginler. 3. sınıf öğretmenler, araştırma görevlileri. 4. sınıf tarım. 5. sınıf sanatçılar. 6. sınıf hizmetçiler. 7. sınıf güç gerektiren işlerde çalışanlar ve son olarak 8. sınıf da evsizler. America Singer bir 5. sınıf kızı. Evlerine Seçim'e katılma formu gelmiş ve annesi America'nın Seçim'e katılmasını çok istiyor. Ancak America katılmayı kesinlikle düşünmüyor, çünkü bir sevdiği var: Aspen.

   Aspen 6. sınıfa ait. Her ne kadar America'yla birbirlerini çok sevseler de evlenmeleri çok güç, çünkü kastlar arası evliliğe sıcak bakılmıyor ve maddi durumları da pek izin vermiyor. Aspen, America'ya formu doldurmasını söylüyor. İkisi de bunu hiç istemiyor ama yine de America formu dolduruyor ve kurada America'nın adı çıkıyor.

   Kitabın arkasındaki bir yorumda, Beni Seç'in Açlık Oyunları'na benzediği söyleniyor. Bir bakıma haklı buldum. Beni Seç'in tamamını, Açlık Oyunları'ndaki oyunlara kadar olan kısma benzetiyorum. Yeni kıyafetler, güzel yiyecekler ve mülakatlar. Gavril Fadaye de, Caesar Flickerman gibi. Ama bence Seçim'deki kızlar arasındaki yarış vahşi değil, bazı kişiler oyunlara benzetmiş bu kısmı, ama ben pek bir bağ kuramadım. Celeste bile o kadar kötü değil.

   Yazar aslında sadece yarışmacıların sarayda geçirdikleri anları anlatabilirdi ama araya asileri, siyasi olayları da koyarak prensin kendisine eş seçmek dışında nelerle uğraştığını da göstermiş oluyor.

   Aspen mi, Prens Maxon mı çatışması yaşansa da üçlemenin sonunda America'nın Maxon'la evleneceği bariz, ama neyse :P

   Sonuç olarak, ben mi kitabı bitirdim, kitap mı beni bitirdi anlamadım, çabucak ve eğlenerek okudum. En son olarak da, bilmem kapağın güzelliğinden bahsetmeme gerek var mı, hem de en sevdiğim renk, baktıkça içim açılıyor. İkinci kitabı istiyorum!

   Edit:
   Serinin ikinci kitabı Elit'in yorumu burada.
   Serinin iki buçuğuncu kitabı Saraydan Hikâyeler'in yorumu burada.

Puan: 5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder