8 Şubat 2013 Cuma

Tazecik Kitap Yorumu: Evrenin Ötesi - Beth Revis


   Dünyamızın kaynakları tükendiğinde veya dünyamız daha fazla insanı artık kaldıramadığında ne olacak? Bu soru ne zamandır insanların aklında ve araştırmacılar da, biliyorsunuz ki, üzerinde yaşanabilecek yeni Dünyalar arıyorlar. Peki ya bu aradıkları yeni Dünyayı bulsalardı?

   Kitaptaki olaylar gelecekte geçiyor, Centauri-Dünya adında, üzerinde yaşanabilecek bir gezegenin keşfedilmiş olduğu bir gelecek. Bu yeni gezegene yolculuk Godspeed adında bir uzay gemisiyle yapılacak ve 300 sene sürecek. Yeni gezegende insanlığın ilk tohumlarını atmak ve yaşam şartlarını uygun hale getirmek için bazı bilim insanlarına ve ordudan kişilere ihtiyaç var. Bu sebeple de yeni gezegende yaşamı sağlayacak kişiler, gezegene ayak basıldığında uyandırılmak üzere donduruluyorlar. Amy'nin anne babası da, yeni gezegen için önemli insanlar. Annesi bir genetik uzmanı ve babası da bir savaş analizi uzmanı. Amy de anne babası sayesinde, yeni gezegene gitmeye hak kazanmış. Ne var ki, uyandırılması gerekenden 50 yıl önce uyandırılıyor. Tek uyandırılan sadece o değil. Birisi donmuş insanların fişlerini çekip kaçıyor ve çözüldükleri vaktinde fark edilmeyen kurbanlar, dondurcu sıvılarında boğularak ölüyor. Amy'nin katili bulması gerek, çünkü anne babası da hala dondurulmuş vaziyette. Ona gemideki yeni yaşamında Çırak yardımcı oluyor.

   Çırak, geminin gelecekteki lideri. Kendisi ve gemideki diğer herkes, gemide doğmuş. Her neslin bir lideri var. Çırak'ın yöneteceği nesil bu Sezon'da doğacak. Çırak'tan önceki neslin sahibi olan Çırak ise ölmüş. Normalde onu bir önceki Çırak'ın eğitmesi gerekirken, Bilge eğitiyor. Bilge, Çırak'a lider olacağı konusunda pek güvenmiyor. Amy'nin uyandırılmasıyla bu görüşü daha da güçleniyor. Çünkü Bilge, çatışmanın ana sebeplerinden birinin farklılık olduğunu düşünüyor. Aslında gemideki herkes tek ırktan, ancak Amy görünüş itibariyle onlardan tamamen farklı. Diğer insanlara Dünya'yı anlatması ise ömürlerini hep geminin içinde geçirmiş insanlar için, neredeyse isyana sebep olacak cinsten, Bilge'nin görüşü bu. Çırak onunla aynı fikirde değil. Bilge'den iyi bir eğitim alamayan Çırak, gemiyle ilgili gerçekleri kendisi araştırmaya başlıyor. Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, Godspeed yalanlar üzerine kurulu, her öğrendiğiniz gerçek, ağzınızı açık bırakacak cinsten.

   Eklemek istediğim bir şey var, dondurulurak uyutulmanın ve bu sayede yaşlanmamanın şu an mümkün olduğunu biliyor muydunuz? Hayvanlar üzerindeki deneylerde olumlu sonuç vermiş bu çalışma, ancak ben bunu öğrendiğimde yaklaşık iki sene önceydi, yani sıra insanlara gelmiş olabilir :D

   İnternette araştırırken, Godspeed'in bir taslağını buldum:


   Sırada serinin ikinci kitabı olan Bir Milyon Güneş var ^.^  İkinci kitapta daha ne kadar şok olabiliriz, bilmiyorum :D

Puan: 5

2 yorum:

  1. Ben de bu kitabı çok beğenmiştim hele Bilge-Çırak ilişkisi, Amy'nin olayı falan :D
    Godspeed'in planını kitapla birlikte veriyorlardı yani benim aldığımda öyleydi :D

    Eline sağlık, güzel yorum olmuş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim yorumumu beğendiğine :D Ay, ne kadar şanslısın, benim kitabımın içinde harita yoktu, gemiyi anlayabilmek için kendimi çatlattım, sonradan internetten araştırıp da bulunca, dumura uğradım :D

      Sil