31 Ocak 2014 Cuma

Tazecik Kitap Yorumu: Elmayı Yılan Isırdı - Agatha Christie


   İnanılmaz derece aptal olduğunuzu düşünün. Öyle bir aptalsınız ki, kasabanızda düzenlenen partiye katılıyorsunuz, partiye adı duyulmuş bir cinayet romanı yazarının da katıldığını görüyorsunuz ve onun dikkatini çekebilmek için bir cinayete tanık olduğunuzu iddia ediyorsunuz. Aradan iki saat geçmiyor, kütüphanede ölü bulunuyorsunuz. Boşuna düşünün demedim, bu denli aptal olur mu bir insan, öyle olmanız mümkün değil. Kitapta ise karakterin başına gelen aynen bu.

   Seni severim Agatha Christie, dedektifin Poirot'yu da, amma inanılmaz ölçüde aptal karakterlere gelince yook, bünyem kaldırmıyor. Üstelik tek aptal da kurban değildi. Daha kimler kimler var. Bir tane de paragöz var ki, o konuya hiç girmeyeyim.

   Kitapta güzellik kavramı üzerinde de gereğinden fazla durulduğunu düşünüyorum.

   Kitabı Poirot var diye bitirdim diyebilirim. Olayları çözmekteki yeteneğiyle beni hayal kırıklığına uğratmadı sağolsun, ama kitapta birkaç kısım var ki, duvara vurmak istedim kafamı. Ayh, aklıma geldikçe sinirlerim bozuluyor -katlanamıyorum aptallığa-.

   Kitap güzel kurgulamıştı, bağlantılar da iyiydi, ama karakterler neden bu kadar cinsti? Neden?

Puan: 3

4 yorum:

  1. Ah ben ne zaman agathe okuyacağım:)Tanıtım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıtım ki ne tanıtım :/ Agatha Christie'nin en güzel kitapları bence On Küçük Zenci ve Roger Ackroyd Cinayeti'dir. Öneririm :)

      Sil
  2. Yıllar önce okumuştum sayende yeniden hatırladım teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yazdığım yorumdan pek memnun değildim aslında, ama bir işe yaradığıma memnun oldum, ne demek :D

      Sil