8 Mart 2013 Cuma

Tudem Sürüsü!

   Kitaplığımda en çok kitabı olan yayınevi Timaş ama çoğu Eğlenceli Bilgi-yaklaşık 60 tanesi (küçükken Eğlenceli Bilgi kitaplarının hastasıydım). İkinci sırada ise Tudem var, 23 kitapla (Edit: Artık 43). (Yine edit: Kitaplıkta yer kalmadığı için, Eğlenceli Bilgi kitaplarını kardeşimin kitaplığına aktardım, doğal olarak en çok kitabı olan yayınevi Tudem oldu bu durumda). Ben de ''Tudem Sürüsü'' başlığı altında, araya başka yayınevlerinden kitap sokmamaya çalışarak, kitaplarımı okumaya karar verdim. Sanırım beşerli beşerli okuyacağım, tabi, serileri bölmeden (Edit: Yattı o iş :D Bir düzene bağlı kalarak okuyamıyorum malesef). Bir de bendeki kitaplara ek olarak, kütüphaneden Çirkinler, Maskeler Şehri, Teneke Kutular ve Aileni Seç kitaplarını ödünç aldım, onlar da okunacak inşallah.

   Şimdi, önce bir toplu resim alalım.



   Kitaplar pek belli olmuyor, bu sebeple bir de yakın çekim yapalım :D


Umut Bıçağı Serisi - Patrick Ness: Herkesin düşüncelerini duyabileceğinizi düşünün. Özel yaşam diye bir şey yok. Burası Prentisstown, Todd Hewitt de buradaki son çocuk. Doğum gününe bir ay kala sessizliğin olduğu bir yer buluyor ki bu imkansız. Cehalet erdemdir, Todd bu öğrendiği şey sebebiyle kaçmak zorunda. Edit: Yorum! Sorgu ve Yanıt'ın yorumu da burada.



Hayaletin Çırağı Serisi - Joseph Delaney: Hayalet, halkı cadılara, hortlaklara, öcülere, kısacası karanlığın yaratıklarına karşı koruyan bir adamdır. Tom Ward, onun yeni çırağıdır ve çıraklık da hiç kolay değildir. Aslına bakarsanız, bu seriyi 4.kitaba kadar okudum ama taa ne zaman. Çok sevmiştim. Şimdi yeniden başlayacağım. Edit: Kitap yorumlarını okumak isterseniz, direk Joseph Delaney etiketinden ulaşabilirsiniz.



Zamanın Bekçileri Serisi - Marianne Curley: Geçmişe giderek geleceği değiştirebilirsiniz. Geçmişe suikast düzenleyip, bugünü değiştirmeye çalışanlar ve onlara karşı savaşan Zamanın Bekçileri var. Bir de herkesin başına dolanmış olan bir kehanet. Bu seriyi üç sene önce bitirmiştim ve favori serilerim arasında. Şimdi üzerinden çok vakit geçtiği için pek hatırlayamıyorum, bu yüzden seriyi yeniden okuyacağım. Edit: Yorum!



Jimmy Coates Serisi - Joe Craig: Jimmy Coates'ın evine bir gün takım elbiseli adamlar gelir ve onu almaya geldiklerini söylerler. Son derece normal bir çocuk olduğunu sanan Jimmy, adamlardan kaçarken kendisinin bir insandan daha fazlası olduğunu öğrenir-nasıl anlatacağımı bilemedim- :D Bu seriyi de üç sene önce okumuştum ve şu an 5.kitabı yayına hazırlanıyor.



Bildirge Serisi - Gemma Malley: İnsanların ölmediği bir dünya düşünün. Yıl 2140 ve yaşlanmayı durduran haplar icat edilmiş. Ancak hiç kimsenin ölmediği bir dünyada nüfus sürekli artar ve kaynaklar tükenir. Bu sebeple de hap alanların çocukları olmasına izin yok. Anna da doğmaması gereken bir çocuk, başından geçenler anlatılıyor. Bildirge benim en en en sevdiğim kitaplardan. Bu seriyle ilgili sevmediğim tek bir şey var, bendeki Bildirge ve Direniş kitapları Tudem Yayınevi'nden, üç sene önce almıştım. Ancak 3.kitap Delidolu. Diğer kitaplardan da biraz daha uzun ve dışında şömiz yok. Taktığım şeye bakar mısınız? :D Edit: Yorum!



Karbon Günlükleri 2015 - Saci Lloyd: Britanya'da yeni bir uygulama başlatılmıştır, karbon kullanımına sınırlama getirilmiştir. Bu duruma uyum sağlamaya çalışan 16 yaşındaki bir kızın günlüğünü okuyoruz. Yorumu geliyor bu akşam :D Edit: Yorum!

Medici Mührü - Theresa Breslin: Azılı bir katilden kaçan Matteo, Leonardo da Vinci'nin maiyetine girer ve onun yaptığı çalışmalara tanık olur. Bunların dışında, Matteo'nun sakladığı çok büyük bir sır vardır, insanların onu öldürmekten kaçınmayacakları bir sır.

İthaka - Adelé Geras: Truva Savaşı'nın bitmesinin üzerinden yıllar geçmiştir ama Kraliçe Penelope'nin kocası Odysseus, evi olan İthaka Adası'na hala geri dönmemiştir. Kraliçenin huzuru, kendisiyle evlenmek isteyen yabancılarla bozulmaya başlar.

Gölgelerden Uzakta - Jason Wallace: Robert Jacklin yeni hayatına uyum sağlamaya çalışmaktadır, yeni bir kıta, yeni bir ülke, yeni bir okul. Ancak ortalıkta bazı siyasi olaylar da dönmektedir. Edit: Bloga yorumu yazılmayacak.

Iskarta - Neal Shusterman: Tedavi yöntemleri yerine organ naklinin olduğu bir dünya düşünün. Bu organlar ise Iskartalardan elde ediliyor, yani kimsenin bakmak istemediği çocuklardan. Yorumuma buyrun :D

Ayrılıktan Çok Aşktan Fazla - Mehmet Güler: ''Binlerce yıldır aktığı yerlere bereket götüren Fırat, önü bentlerle kesilince ayrılığın senfonisini besteliyor.'' Daha iyi anlatılamazdı :D Bu kitabı, yazarı Mehmet Güler okulumuza geldiğinde almıştım, kitabım imzalı ^.^

   Bir de, şu kütüphaneden aldığım kitapların konularına bakalım.


Çirkinler - Scott Westerfeld: İnsanlar, 16 yaşına girdiklerinde bir güzelleşme ameliyatı geçirirler ve güzellerin yaşadığı şehre taşınırlar. Tally'nin güzelleşmesine ise üç ay kalmıştır. Ancak Shay adında bir kız güzelleşmek istememektedir ve bunun sebebini Tally'ye anlatır. Shay ameliyatına kısa süre kala ortadan kaybolunca, yetkililer Tally'nin bu konu hakkında bir şeyler bildiğini bildikleri için, ondan Shay'i bulmasını isterler, aksi takdirde Tally'yi güzelleştirmeyeceklerdir. Edit: Yorum!



Maskeler Şehri - Mary Hoffman: Lucien çok hasta bir çocuktur, yataktan bile kalkamamaktadır. Bir gün babası ona bir defter alır. Bu defter çocuğun zamanlar ve mekanlar arasında yolculuk yapabilmesini sağlar. Bu kitabı da iki sene önce okumuştum, sevmiştim. Edit: Yorum!



Teneke Kutular - Alex Shearer: Fergal teneke kutu biriktirmektedir. Bir gün Fergal bir kutunun içinde bir parmak bulur. Bir başka kutunun içinde ise ''İMDAT'' yazan bir not. Neler olduğunu çözmeye çalışır, ancak başına beladan başka bir şey gelmez. Bu kitabı ilk defa üç ya da dört sene önce okumuştum ve çok sevmiştim. Ama sonu gerçekten korkunç, öyle böyle değil :D Edit: Yorum!



Aileni Seç - Terence Blacker: Bazı gençler anne babasından utanç duyar. Başka bir anne babaya sahip olmak isterler, kendikilerden hep yakınırlar. Peki ya aileni seçmek mümkün olsaydı? Bu kitaba bayılıyorum. Şimdiye kadar beş kere falan okudum herhalde :D İnsanın, anne babasının kıymetini anlamasını sağlıyor. Edit: Yorum!

   İşte kitaplar bunlar. Yani Tudem sürüm! :D

4 yorum:

  1. Bildirge Serisine başladım ben de. Çok güzel bir seri.En kısa zamanda ikinci kitabını alacağım.SAna da keyifli okumalar dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo, iyi okumalar! :D Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Bitirdim ya. Süperdi gerçekten. Sonu özellikle inanılmaz. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele hele anne babası... :'( Veya Peter'ın anne babasının kim olduğunun ortaya çıkması... Kesinlikle harikaydı sonu, katılıyorum sana :D

      Sil