15 Mayıs 2013 Çarşamba

Tazecik Kitap Yorumu: Mürekkep Yürek - Cornelia Funke


   Okuduğunuz kitaptaki karakterlerin sizin dünyanıza geldiğini düşünün. Ya o gelenler, korkunç kişiler olursa?

   Meggie, babası Mortimer ile yaşıyor. Annesi yıllardır yanlarında değil ama Meggie bunun sebebini bilmiyor. Meggielerin evine bir gece bir ziyaretçi geliyor. Adamın adı Toz Parmak ve Mo'ya Büyülü Dil diye hitap ediyor. Ertesi gün Mo yeni bir yere taşınacaklarını, ama önce Meggie'nin annesinin teyzesi olan Elinor'a bir uğrayacaklarını söylüyor. Çünkü Elinor'un tamir edilmesi gereken kitapları var ve Mo da bir ciltçi.

   Evden ayrılmadan önce Meggie, babasının bir kitabı paketlediğini görüyor. Ancak yanına gidince babası kitabı saklıyor. Elinor'un evine gittiklerinde de Mo, o kitabı Elinor'un evinde bırakmaya karar veriyor. Sonra bir gün eve siyahlar içinde iki adam geliyor, babasını ve kitabı alıp gidiyorlar. Meggie de teyzesiyle birlikte Mo'yu kurtarmak için işe koyuluyor.

   Bence kitap biraz fazla uzatılmış. Mo'nun sesli okuduğunda kitaptaki karakterleri bizim dünyamıza getirdiğini 160 küsürüncü sayfada öğreniyoruz, bir de konuyu bu oluşturuyor, tanıtım yazılarında da yer alıyor. Ayrıca, Meggie'nin annesiyle ilgili mesele çok daha çarpıcı bir şekilde anlatılabilirdi. Neredeyse bütün sürprizi kaçmış. Yazar elindeki konuyu çok daha iyi kullanabilirmiş. Bu kitabı sanırım on yaşımda okusaydım çok daha hoşuma giderdi, ama ne yapalım.

   Kitabın adı neden Mürekkep Yürek diye soracak olursanız, Toz Parmak ve şu siyahlar giymiş adamlar -Capricorn'un adamları- Mürekkep Yürek adlı kitaptan çıkmış.

   Kitapta en çok hoşuma giden şey, her bölümün başında o bölümle alakalı olarak yazarın farklı kitaplardan yaptığı alıntılar oldu. Her bölümün sonunda da yazarın kendi illüstrasyonları var, bunlar da çok hoştu, çok beğendim.

   Biliyorsunuzdur, bu kitabın filmi de çekildi. Filmde Toz Parmak'ı oynayan kişi bence çok iyi seçilmiş. Ve, sansarı Gwin'in küçük boynuzlarını görebiliyor musunuz? :3


   Sonuç olarak, yazar konuyu daha iyi işleyebilirdi, ben de kitabı daha çok beğenebilirdim :D Peki kitabı sevdim mi? Sevdim. Devam kitaplarını okur muyum? Maalesef hayır.

Puan: 4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder