30 Ekim 2013 Çarşamba

Tazecik Kitap Yorumu: On Küçük Zenci & Mavi Trenin Esrarı Çizgi Roman - Agatha Christie


   Belki görmüşsünüzdür, On Küçük Zenci'nin daha önceden yorumunu yazmıştım. Okumayanları buraya alabiliriz.

   Mavi Trenin Esrarı'nda da bir trende işlenen cinayetten bahsediliyor. Olayı araştıran dedektifimiz ise Hercule Poirot! Poirot araştırır da, biz okumaz mıyız...

   Şunu belirtmem lazım sanırım, bu kitap okuduğum ikinci çizgi roman. İlki Breaking Bad'in çizgi romanıydı, ancak sonuçta ondaki çizimler diziden esinlenildiği için hiçbir zorluk yaşamamıştım okurken. Ama, bu kitapta bir çizgi roman okuma özürlüsü olduğum ortaya çıktı. Yazıları okuyup resimlere bakmayı unutma vs. Bir sorunum da var ki, ondan bahsedeceğim.

   On Küçük Zenci harika uyarlanmış, romanı ilk okuduğumda aklımda canlandırdığım gibiydi diyebilirim. Mavi Trenin Esrarı ise... Hiçbir şey anlamadım desem? Belki uyarlaması kötü yapılmış, belki de çizgi roman okumaya alışık olmadığımdan ben kaçırdım ipin ucunu, bilmiyorum. Karakterleri sürekli birbirine karıştırdım. Dört yıl önce okumuştum onun romanını da, artık aklımda ne kaldıysa o şekilde bir anlam yüklemeye çalıştım.

   Kitap üç bölüm halinde. İlk bölümde On Küçük Zenci'nin çizgi romanı var. İkinci bölüm, Agatha Christie'nin birkaç sayfalık biyografisinden oluşuyor. Ben Pera Palas'taki anahtar olayını bilmiyordum, ancak şimdi öğrendiğime de pek sevinmiyorum, çünkü meraktan kafayı yiyeceğim. Üçüncü bölümde de Mavi Trenin Esrarı'nın çizgi romanı var.

   Sonuç olarak, On Küçük Zenci ve biyografi kısımlarını beğendim. Mavi Trenin Esrarı'ndansa bir şey anlamadığım için o yokmuş gibi davranıp vereceğim puanımı.

Puan: 5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder