20 Haziran 2013 Perşembe

Tazecik Kitap Yorumu: Bütün Şiirleri - Ahmet Hamdi Tanpınar


   Sanırım bir ilki gerçekleştirip, bir şiir kitabını yorumlayacağım :D Gerçi, bunda ne kadar başarılı olabilirim bilmiyorum, neyse. Ben eleştirmen değilim, deyip sıyrılayım işin içinden...

   Hani hikayeleri durum hikayeleri ve olay hikayeleri diye ikiye ayırırız. Eğer aynısını şiire de uygularsak, bence Ahmet Hamdi Tanpınar durum şiirleri yazıyor. Tabii ki, neredeyse her şiirde bir durum havası sezilir ancak bunların bir kısmında düşünceler, duygular bir olay üzerinden aktarılmaktadır. Tanpınar'ın şiirlerindeyse neredeyse sadece duygular, düşünceler var. Bence bu şiirlerden bazıları gerçekten çok güzeldi, örneğin Bursa'da Zaman, Son Yağma, Başımızın Üstünde Bir Bulutun, Ne İçindeyim Zamanın ve birkaç şiir daha. Donmuş bir anın büyüleyici bir tasviri gibiydi. Ancak bazılarını da okurken çok zorlandım, birkaç kere okumama rağmen dikkatim dağıldı, zevk alamadım. Sonuç olarak ise, şiirlerin bir kısmını çok beğendiğim, ancak kalan kısmını pek sevemediğim, hatta anlayamadığım için üç puan veriyorum.

Puan: 3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder