27 Haziran 2013 Perşembe

Tazecik Kitap Yorumu: Gri Gölgeler Arasında - Ruta Sepetys


   14 Haziran 1941 gecesi, Litvanya. Vilkas ailesinin evini Sovyet subayları basıyor. Yirmi dakika içinde evlerini terk etmeleri ve onları bekleyen kamyonun kasasına binmeleri söyleniyor. Gidiş o gidiş, on iki senelik sürgün başlıyor.

   Kitapta Lina, bize sürgünün ilk yılını anlatıyor. Kardeşi Jonas ve annesi ile birlikte sürülmüş. Babası ise çalıştığı yer olan üniversiteden alınıp götürülmüş. Halinin ne olduğunu kimse bilmiyor.

   Yer yer Lina'nın hatıraları da var bölüm sonlarında. Bunlar kitaba ayrı bir hoşluk katmış bence.

   Genel olarak kitabı beğendim. Beğenmediğim bir nokta var ama. Kitabın yarıda kesildiğini düşünüyorum. Lina sürgünün ilk yılını anlatmış anlatmasına ama peki kalan on bir yıl? Lina'nın sürgünde tanıştığı Andrius, kamplar değişince Lina'yı nasıl buldu? Lina babasını bulabildi mi? Lina sürgünden nasıl kurtuldu? Evine nasıl döndü? Döndüğünde evini, ülkesini ne halde buldu? Kuzeni Joana'nın ailesi ne durumda? Hatta daha birçok sorum daha var da, bu yazdıklarım kadar önemli değil. Kitabı aslında sonuna kadar zevkle okudum ancak sonunda cidden hayal kırıklığına uğradım, aklımda epey soru işareti kaldı.

   Sonuç olarak, güzel bir kitap ancak bence daha sonu yazılmamış :D Eğer yukarıdaki soruların cevaplarını alabilseydim, kitaba beş puan vermeyi düşünebilirdim.

Puan: 4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder