20 Haziran 2013 Perşembe

Tazecik Kitap Yorumu: Eşleşme - Ally Condie


   Mükemmel hayat şartları. Mükemmel insanlar. Mükemmel Toplum.

   Toplum, sizin için en iyisine karar verir. Size en uygun meslek hangisi, eşiniz kim olmalı, ne kadar yaşamalısınız, nasıl beslenmelisiniz... Bu sayede mükemmel bireyler, dolayısıyla da mükemmel bir toplum var olur. Peki, Toplum hata yaparsa ne olur?

   Toplum, on yedi yaşına basan gençlerin eşlerinin kim olacağını belirliyor. Cassia da çocukluktan arkadaşı olan Xander ile eşleşiyor. Her çifte birbirlerini tanımaları için, içinde gerekli bilgiler olan mikrokartlar veriliyor. Cassia kendi mikrokartını açtığında Xander'ın yüzünü görüyor görmesine, ancak sonra kartta başka birinin daha yüzü görünüyor. Cassia'nın önceden tanıdığı Ky Markham'ın. Halbuki bu imkansız. Çünkü herkesin sadece bir eşi olabilir, bu bir. İkincisi ise Ky bir ihlalci olduğu için asla eşleştirilemeyecek, evlenemeyecek. Cassia ilk başlarda bu durum üzerine pek ciddi bir şekilde düşünmüyor. Eşleşme Departmanı'ndan bir görevli de onu rahatlatma ve karışıklığı giderme amacıyla Cassia'yla konuşuyor. Şimdilik her şey tamam. Ancak sonra, Cassia gerçekten sevdiği kişinin Ky olduğunun farkına varıp onun resminin mikrokartta boşuna çıkmadığını düşünmeye başlıyor...

   Kitabı biraz yüzeysel anlattığımın farkındayım, ama bence kitaba güzellik katan şeylerden biri ayrıntılardı, o yüzden ayrıntılara girmekten kaçındım.

   Bence Eşleşme güzel bir kitaptı, verdiği mesajlar da iyiydi, ama sanki bir şeyler eksikti. Ne olduğunu hala çözebilmiş değilim. Xander'a üzüldüm ve şunu dediği kısım da ayrı bir içimi burktu: ''O ekranda ben de göründüm Cassia, ama sen onu görmeyi tercih ettin.'' Ayrıca, Cassia'nın bazı saftiriklikleri ve çelişkilerine de gözlerimi devirmekten kendimi alamadım.

   Kapak tasarımının da harika olduğu düşüncesindeyim, kitabın mesajına uygun. İnternette araştırırken iki çizim buldum (buradan ve buradan). Şahaneler, çizerlerinin ellerine sağlık.


  
   Serinin devam kitaplarını alır mıyım? Evet, çünkü gelecek vaat ettiğini düşünüyorum. İşlerin nasıl gelişeceğini de merak ediyorum.

   Edit:
   Serinin ikinci kitabı Yol'un yorumu burada.

Puan: 4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder