22 Kasım 2014 Cumartesi

Tazecik Kitap Yorumu: Nur - Mustafa Kutlu


   Eveet, yorum yazmak için oturdum ve bir anda ev sallanmaya başladı. Romanya'da 5.6 şiddetinde deprem olmuş nitekim. İnşallah herkes iyidir diyelim ve yoruma başlayalım.

   Kitapta Nur adında, babası büyük bir holding sahibi, oldukça güzel ve başarılı bir kızın hikayesi anlatılıyor. Anlayacağınız, kız şu dünyada isteyebileceği her şeye sahip. Ama bu kızın bir derdi var. Çünkü maddi açıdan kendisine her türlü nimet verilmiş olmasına rağmen, kızın manevi yönü boş. Maddi zenginliği bu boşluğu dolduramıyor, bu sebeple Nur sürekli bir arayışta.

   Kitapta Nur'un bazı dertlerinin sizde de olduğunu görebilirsiniz, şahsen bana öyle oldu. Kitabı merakla okudum; acaba nasıl çözümlenecek Nur'un arayışının sonunda bu dertler diye. Sonuç; çözümlenmedi. Ve ben buna sinir oldum.

   Kitapta maalesef çok klişe ve tekrar eden olaylar var, kitaptan puan kırmamın sebeplerinden biri de bu. Fakir oğlan kendisine destek olsun diye zengin bir adama gider, bu adam kızını doktorlara, mühendislere vermemiştir, ama bu fakir gence veresi tutar. Kimseleri beğenmeyen kızın da gönlü bu fakir gence kayar ve evlenirler, miras da sonradan fakir gence kalır. Bu olay üç nesil boyunca tekrar eder. Öh artık. Ne yaptın, sayın Mustafa Kutlu.

   Kitabın başı ve sonu da bir tuhaftı, aceleye getirilmiş gibi. Kitabın kalanıyla pek alakası yokmuş gibi. Aslında alakası vardı, ama pek mantıklı değildi bu bölümler.

   Son olarak, bir tuhaf mesaj veriliyor kitapta sanki. Önemli olan namaz kılmak değil, arayışta olmak, kalbin temiz olması, iyilik yapmak gibi bir mesaj(kitabın sonundan bunu anladım ben, nitekim Nur'da pek bir değişiklik olmamıştı arayışının sonunda, ama Nur, ''nur'' oldu). Halbuki hepsi önemli canım, seçmece yapmak olur mu?

   Mustafa Kutlu'nun üslubu her zamanki gibi içten ve sade; çok hoş. Ah, kurgu da o kadar iyi olaydı...

Puan: 3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder