28 Ocak 2013 Pazartesi

Tazecik Kitap Yorumu: Ateşböceği Yolu - Kristin Hannah


   Ben bu kitaptaki kadar hastalıklı bir arkadaşlık görmedim. Birçok kişinin büyük ısrarı üzerine almıştım kitabı ama hayal kırıklığına uğradım, o çok övülen kitap bu mu yani? Çevremde bu kitabı beğenmeyen de yok, diyorum Allah Allah, ben yanlış kitabı mı aldım. Sonradan Goodreads ve Kitapyurdu'ndaki yorumlara baktım da, çok şükür benimle aynı fikirde olan okuyucular da varmış.

   Kitabı okurken basit bütçeli bir film izliyormuşum gibi hissettim, Kate'in başına gelecekleri ise kitabın başından anladım sayılır. Dedim ya, basit bütçeli filmler gibi işte, hepsinin sonu aynı olur, klişe. Asıl düşündüğüm gibi olmasaydı şaşardım...

   Kitap iki kızı ve onların ''harika'' arkadaşlığını anlatıyor. Kate çok okuyan, diş telli, kalın çerçeveli gözlüklü, hiç arkadaşı olmayan bir kız (şu diş teli-gözlük kötülemesini de bırakın artık). Tully ise son derece havalı, popüler, sosyal bir kız. Tully küçüklüğünden beri anneannesinin yanında yaşıyormuş. Birkaç kere annesi onu kendi evine götürmeye kalkışmış, ama Tully'yi eve bile götüremeden, yolda kaybettiğini düşünürsek, durumun vahameti anlaşılabilir. Ayrıca uyuşturucu bağımlılığı problemi yaşamakta. Neyse, en sonunda anne kız Kate'lerin karşısındaki eve taşınıyor. Daha sonra bir olaylar oluyor ve Kate'le Tully birbirlerine her şeylerini anlatan, birbirlerine her şeyde destek olan arkadaşlar haline geliyor. Biz de kitap boyunca onların ''inanılmaz'' arkadaşlığını okuyoruz. Arkadaşlık ki ne arkadaşlık sormayın. Arkadaşın senin başını belaya soksun, sonra da sana ''Bana güvenmiyor musun?'' desin, sen de hemen atla. Yok efendim yok, ben bu kitabı anlayamadım. Kristin Hannah'nın diğer kitaplarının da böyle olmamasını umuyorum.

Puan: 1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder