6 Ağustos 2013 Salı

Tazecik Kitap Yorumu: Özeller - Scott Westerfeld


   Serinin ilk kitabı Çirkinler'in yorumu burada.

   Serinin ikinci kitabı olan Güzeller'in yorumu burada.

   Tally artık bir özel. Görevi şehrini iç ve dış tehditlere karşı korumak. Shay ve diğer Kesiciler'in hepsi özel olmuş. Tally, Zane'in de Özel olmasını istiyor. Ama Özel olmak için Zane'in kendini kanıtlaması gerek. Bu yüzden Shay ve Tally, Zane ve diğer Suçlular'ın şehirden kaçmasına yardım ediyor. Onlar Yeni Duman'a vardıklarında, iz sürücüyü çalıştıracaklar ve bu sayede bir taşla iki kuş vurulacak: Hem Suçlular Özel'e dönüştürülecek, hem de Yeni Duman'ı yok etme fırsatı doğacak. Plan iyi, hoş. Peki işe yarayacak mı?

   Shay ile Tally, onların kaçmasını sağlamak için bir numara çevirip, şehrin Silah Deposu'ndan bir şey çalıyorlar. Ama bunu hiç de masum bir şekilde yaptıkları söylenemez, binayı bildiğiniz yok ediyorlar. Haliyle bunu yapanların birkaç Özel değil de, başka bir şehir olduğu düşünülüyor ve şehirler bir savaşın eşiğine geliyor.

   Kitapta eski bir dosta da rastlıyoruz, hatırlıyor musunuz kutsal adamı? :D

   Bu arada, Tally 24. yüzyılda yaşıyormuş. Bu kitaptaki teknoloji, 24. yüzyılda gerçekten de olur mu acaba?

   Serinin üç kitabında da;
- Bir numara çevriliyor.
- Tally bir değişim geçiriyor.
- Shay, Tally'ye tavır takınıyor.
- Tally her şeyi mahvediyor, yaptıklarını iyi niyetle yapmış olmasına rağmen :D

   Kitabın sonuna gelecek olursak, çok basit buldum ben sonunu. Bekliyordum ki etkileyici bir son olsun, sonuçta sen ki dünyayı yerinden oynatmış insansın Tally. Süslü püslü kelimelerle konuşmuş, ama aslında söyledikleri çok sıradan, klişe şeyler. Olmadı bu.

   Edit:
   Serinin dördüncü kitabı Ekstralar'ın yorumu burada.

Puan: 4

2 yorum:

  1. Eveet, çok basitti. Sen o kadar şey yap kitapta sonunu böyle bırak, oldu mu hiç? Ama kitapta çok duygusal bir yer vardı ya hani, bak düşündükçe üzülüyorum hala. Spoiler olmasın diye yazmadım ama okuyanlar bilir bence. Bir sonraki kitabını da sırf sonu için almadım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz, aşırıya kaçtığınızda sizi durdurmak için burada bekleyeceğiz. Özel dişler, çirkin dişler. Çürük dişler, dişlek dişler -,-

      Ben de çok üzüldüm o kısımda :'(

      Özeller'in sonunda Ekstralar'ın ön okuması vardı, okudum ama pek bir şey anlamadım, o yüzden sonraya erteledim o kitabı ben :D

      Sil