9 Şubat 2014 Pazar

Tazecik Kitap Yorumu: Labirent: Ölümcül Kaçış - James Dashner


   Thomas, karanlık bir kutunun içinde uyanıyor. Kutu hareket ediyor, ama nereye olduğunu bilmiyor Thomas, aslına bakarsanız kim olduğunu bile bilmiyor. Tek bildiği ismi, diğer her şey ise silinmiş aklından.

   En sonunda kutu yaptığı yolculuğu bitiriyor, kapağı açılıyor. Kapağın etrafında çocuklar var, Thomas'ın kutudan çıkmasına yardım ediyorlar, bir yandan da ona gerekli bilgileri veriyorlar: ''Burası Kayran ve buradan çıkış yok.''

   Kayran, dört duvarın arasında bir yerleşim alanı. Ancak duvarlar aralık -en azından gün içinde öyleler, akşam olduğunda kapanıyorlar-. Kayran'ın duvarlarının dışında ise bir labirent var. Kayran'daki her çocuk, bir işle uğraşmakla yükümlü. Bir de Koşucular var, onlar da Labirent'in haritasını çıkarmaya çalışıyorlar. Bu iş için en zeki ve hızlı çocuklar seçiliyor, çünkü Labirent'te dolaşan Izdırap Veren adında yaratıklar var.

   Bir de Teresa var. Normalde her ay, aynı gün kutudan bir erkek çocuk çıkarmış, hiç sektiği olmamış. Ancak Thomas'ın geldiğinin ertesi günü, kutudan bir çocuk daha çıkıyor ve bu bir kız. Sonun yakın olduğu gibisinden bir şeyler söylüyor, sonra komaya giriyor.

   Bütün çocuklar bu durumla ilgili olarak Thomas'tan şüpheleniyor ki, saçma geldi bana. Çocuk ne bilsin canım, sizin işin içinde olmanız da mümkün, ne suçluyorsunuz çocuğu hemen. Bir de, Kayran'daki çocuklar aşırı ketum ve de agresif. Böyle olmalarına gerek var mı gerçekten?

   Thomas da bir Koşucu olmak istiyor, öyle olması gerektiğini hissediyor. Sonra bir gün, bir cesaretle -hangi açıdan baktığınıza bağlı olarak, belki de aptallıkla- yasak olmasına rağmen Labirent'e giriyor... devamını anlatmayayım :D

   Kitabı genel olarak beğendiğimi söyleyebilirim. İlgi çekici bir başlangıcı vardı. Aksiyon sahnelerini de beğendim. Beğenmediklerime gelirsek, dediğim gibi, Kayranlıların Thomas'a olan tutumlarına sinir oldum. Kitabın sonunu da pek tatmin edici bulmadım. Hadi, son öyle olsun, ancak bu son, Kayranlıların neden farklı konuştuklarını açıklamıyordu, bu ayrı bir mesele.

   Serinin devamını okusam mı diye düşünüyorum da, devam etmeyeceğim sanırım.

Puan: 4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder