21 Şubat 2014 Cuma

Tazecik Kitap Yorumu: Beynine Bir Kez Hava Değmeye Görsün - Dr. Frank Vertosick Jr.


   Frank Vertosick, bir beyin cerrahı. Kitabında da, tıp eğitiminin hastanedeki rotasyonlarından başlayarak, kadrolu bir cerrah oluncaya kadarki yaşadıklarını okuyoruz. Kitap çeşitli öykülerden oluşuyor.

   Vertosick'in dediğine göre, ameliyat psikopatları denilen bir tür cerrah tipi varmış. Bunlar, hastalarının durumlarına pek de kafayı takmayan, ölseler bile fazla umursamayan tiplermiş. Bunun sebebi de, çok fazla ameliyat yapıp, çok fazla şey görmüş geçirmiş olmalarıymış aslında. Her şeye üzülürseniz, kafayı sıyırırsınız zaten. Ancak Vertosick, tecrübeli bir doktor olduğunda bile, hastalarına yakınlık duymaktan kendini alamıyor. Kitabında da, aklında yer eden bazı hastalardan bahsetmiş. Onun gözünden; duyarlı bir doktorun gözünden, hastaların hikayelerini okumak oldukça ilginç. Ve, iç burkucu. Herkese ayrı bir üzüldüm. Bebek Rebecca'nınkine hele... Hayır, hayır, ağlamıyorum...

   Vertosick'in, beyin cerrahisi bölümünde rotasyon yapmaya ilk başladığında öğrendiğine göre, beynine bir kere hava değmeye görsün, illa ki bir şeyler değişirmiş o insanda. Kitapta da, epey bir örneği var bunun. O kafatası boşuna çevrelemiyor beyni efenim.

   Bu kitap, insanın tıp eğitimi ve doktorluk hakkındaki yanlış düşüncelerini yıkıyor. Bize ne kadar da yanlış yansıtılıyormuş meğer televizyonda vs.

   Vertosick, başarılı bir cerrah; başarılı bir cerrah olduğu kadar, başarılı bir yazar da. Dili harika kullanmış. Çeşitli çıkarımları var ki, tek kelimeyle bayıldım onlara da. Yaşadıklarını çok içten aktarmış, siz de onunla beraber yaşıyorsunuz olayları sanki, onunla seviniyor, onunla üzülüyorsunuz. Bir de fiyatından bahsetmek istiyorum kitabın, sekiz lira. Bu kadar harika bir kitap için az bile diyebilirim, saçma sapan romanlar kırk liraya satılıyor artık nihayetinde. Okuyun efendim, kaçırmayın, ''Beyin cerrahisi öyküsü mü olurmuş?'' demeyin.

Puan: 5

4 yorum:

  1. Bu kitabı tıp tarihi hocamız önermişti ve okuyunca bayılmıştım. Çok güzel bir kitap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, çok güzel kitap. Bugün de aynı yazarın-doktorun :D- ''Neden Canımız Yanar?'' isimli kitabını aldım, o da bunun kadar güzeldir inşallah :D

      Sil