7 Haziran 2014 Cumartesi

Tazecik Kitap Yorumu: Cyrano de Bergerac - Edmond Rostand


   Diş tellerimin ağrısından kıvranıp dururken yazdığım yorumdan ne hayır gelir bilmiyorum, ama deneyelim bir bakalım. Bunun yanında, düzgün çözünürlüklü bir kapak resmi bulamadığıma da kıl oldum, neyse.

   Bayanlar baylar, karşınızda Cyrano de Bergerac: Gaskonlu bir silahşör, bir şair. Kocaman bir burna sahip. Doğru olduğuna inandığı şey uğrunda ölmeyi göze alan bir adam. Hiciv ustası. Kuzini Roxane'in aşığı. Ne var ki, Roxane'e aşık olan tek kişi kendisi değil.

   Christian adında birisi de aşık Roxane kızımıza. Roxane de ona tutulmuş. Ne var ki Christian, yüz güzelliğine sahip olsa da, laf söyleme becerisine sahip değil. Cyrano ise lafa söyleme yeteneğine sahip, ancak kendisinin Roxane'le bir şansı yok. Bu durumda, bir teklifle geliyor Cyrano, Christian'a:

   ''Sen yürü, yanında gölgen olurum,
   Sen güzelliğim, bense ruhun olurum.''

   Sevdiğini mutlu etmek için aşkından vazgeçenin acısının yanında, ben ne diş teli ağrısı lafı yapıyorum ki?

   Kitapta sadece aşk yok, yanlış anlaşılmasın. Cyrano'nun güzel, incelikli nükteleri, hicivleri mevcut. Bunları okumaktan çok keyif aldım. Özellikle de burun tiradını, aslında alıntı kısmına yazacaktım, ancak biraz uzun olacağından vazgeçtim, yine de internette kolaylıkla bulabilirsiniz :)

   Kitap, bir tiyatro oyunu esasında. Filme de uyarlanmış. Filmden bir sahneyle bitireyim bu yazıyı.


Puan: 4,5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder