10 Haziran 2014 Salı

Tazecik Kitap Yorumu: Saraydan Hikayeler - Kiera Cass


   Serinin ilk kitabı Beni Seç'in yorumu burada.

   Serinin ikinci kitabı Elit'in yorumu burada.

   Bu kitap serinin kaçıncı kitabı ki, diye soracak olursanız iki buçuğuncu diyebiliriz. Aslında, Prens ve Muhafız hikayeleri başlı başına birer novella(kısa roman/uzun hikaye). Bu kitapta da bu novellalar var, artı olarak da yazarla ropörtaj, karakterlerin soy geçmişleri ve kitaba uygun müzik listesi. Açıkçası sonuncusu beni hiç ilgilendirmiyor, zaten kitapların müzik listeleri olmasına da anlam veremiyorum. Kitabın, yazılı metnin sınırlarından çıkıyormuşuz gibi hissettiriyor.

   İlk hikayemiz Prens, yani Maxon'un başından geçenleri okuyoruz. Maxon, Seçim'den önce neler yaşadı, Seçim hakkında ne düşünüyordu vs. America'yla girdiği iddiayı da, bu hikayede Maxon'un ağzından dinliyoruz. Tabii herkes ölmüş bitmiş bu bölüme. Nedir bu Maxon sevgisi? Okumadınız mı ikinci kitabı ey insanlar! :D *linç edilme tehlikesi geçirir*

   İkinci hikayemiz ise Muhafız, Aspen'in başından geçenleri okuyoruz. İkinci kitapta gerçekleşen isyanı ve Kral Clarkson'un çevirdiği dümenleri görüyoruz onun gözünden. Eh, her neyse America, sen git Maxon'a koş, Aspen'in duygularıyla oynamayı bırak.

   Soy ağaçları kısmına girmeyeceğim, ne anlatabilirim ki bu bölümden zaten :D Şurada şöyle bir dal var, nasıl budaklanıyor anlatamam...

   Ropörtajla ilgili olarak şu soru-cevapları paylaşmak istiyorum sadece, ilk iki kitabı gayet güzel özetliyor çünkü:

   America'yı altı kelimeyle ifade et.
   Birinci kitabın başında: Bana bunu yaptırmayın.
   İkinci kitabın sonunda: Bunu gerçekten yapabilir miyim?

   Aspen'i altı kelimeyle ifade et.
   Birinci kitabın başında: Senden asla vazgeçmeyeceğim.
   İkinci kitabın sonunda: Lütfen benden vazgeçme.

   Maxon'ı altı kelimeyle ifade et.
   Birinci kitabın başında: Umarım benden hoşlanırlar.
   İkinci kitabın sonunda: Ben kimden hoşlanıyorum?

   Eğer serinin ilk iki kitabını sevdiyseniz, bunu da seversiniz tahminen. En azından, ben sevdim.

Puan: 5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder