23 Temmuz 2015 Perşembe

Tazecik Kitap Yorumu: Hayaletin Kurbanı - Joseph Delaney


   Serinin birinci kitabı Hayaletin Çırağı'nın yorumu burada.

   Serinin ikinci kitabı Hayaletin Laneti'nin yorumu burada.

   Serinin üçüncü kitabı Hayaletin Sırrı'nın yorumu burada.

   Serinin dördüncü kitabı Hayaletin Savaşı'nın yorumu burada.

   Serinin beşinci kitabı Hayaletin Hatası'nın yorumu burada.

   Hayalet'in evde olmadığı fırtınalı bir gecede Tom, kötü bir hisle aniden uyanıyor. O sırada, Alice'in kendisine aynadan bir mesaj göndermekte olduğunu görüyor; Alice kendisini bir katil peri geldiği üzerine uyarmakta. Tuhaf bir şekilde bu katil peri, öcüyü kısa süreliğine de olsa -ki bu kısa süre, Alice'in uyarısı olmasaydı Tom'un ölümüne sebep olacaktı- atlatmış. Tom katil periyi yakalıyor, ancak onu sorguya çekemeden öcü hıncını çıkarıyor periden ve sonuç olarak peri sizlere ömür.

   Ertesi gün Tom, Hayalet'e durumu anlattığında, katil perinin ana vatanının Yunanistan olduğunu öğreniyor. Tom'un annesinin düşmanları artık Eyalet'e kadar gelmiş anlayacağınız. Ayrıca bu durum, onların Tom'dan ne kadar kaygılandığını da göstermekte.

    Önceki bahar ayında, annesi Tom'a bir mektup göndermiş ve yaz dönümüne yakın eve döneceğini, döndüğünde de Tom ile konuşması gereken önemli konular olduğunu yazmış. Yaz dönümü gelince, Hayalet ile Tom, çiftliğe doğru yola koyuluyorlar. Oraya gittiklerinde ise bir bakıyorlar ki, çiftliğe Pendle cadıları kamp kurmuş!

   Annesinin Tom'dan bir isteği var: Tom'un kendisine Yunanistan'da, Kadim Tanrılardan biri olan Ordeen'e karşı savaşında yardım etmesi. Aslında bu teklif sadece Tom'a değil; Gregory ile Arkwright'a da aynı zamanda. Ancak bu savaşta kendilerine yardımcı olacak diğer kişiler Pendle cadıları olduğu için Gregory çıldırıyor ve teklifi reddediyor -Gregory'nin Karanlık'tan ve Karanlık'ın hizmetkârlarından ne kadar nefret ettiğini biliyorsunuz-.

   SPOILER UYARISI! Tom, annesi, Pendle cadıları ve Arkwright, Yunanistan'a doğru yola koyuluyorlar. Tam gemiye bineceklerken, Gregory de onlara yetişiyor, sonradan bunun sebebini de öğreniyoruz. Yunanistan'da da paralı askerlerden ve Karanlık ile savaşan bazı insanlardan-Yunanistan'ın hayaletleri diyebiliriz- yardım alıyorlar. Ancak görüyoruz ki: Eyalet'in hayaletleri > Yunanistan'ın hayaletleri :D Hayalet olacaksan nefsine hakim olacaksın arkadaş!

   SPOILER DEVAMI. Tom ve diğerleri, Ordeen'in kalesine, kale sınırdan geçtiği zaman saldıracak, kalenin içindeki yaratıkların en savunmasız olduğu zaman dilimi bu çünkü. Kalede önceki kitaplarda hiç görmediğimiz bazı yaratıklarla tanışıyoruz -tanışmaz olaydık-, elementaller ve ecinniler örneğin. Gerçi Yunanistan binbir çeşit tuhaf yaratık kaynıyor ya, neyse.

   ESASLI SPOILER UYARISI. Önceki paragraftakilerden daha ağır bir spoiler içeriyor bu paragraf, ama siz bilirsiniz. Tom'un annesinin gerçekte ne olduğu resmen ilk kitaptan beri gözümüze sokuluyordu; bu şaşırmamamda bir sebep. İlk lamia olduğunu öğrendiğimde de hiç şaşırmadım, çünkü kitabın başında Tom'un bir kitaptan ilk lamia öyküsünü okuduğu kısımda, o yazının oraya boşuna konmadığını düşündüm, haklı da çıktım. Bu muydu yani büyük sır, hayret bir şey -şaşkınlığım, sırrın bu kadar basit olmasından-. Bir süpriz ögesi nasıl heba edilir gibi bir şey oldu bu benim gözümde. Neyse ya, darısı diğer kitapların başına. Öte yandan; darısı diğer kitapların başına dememe rağmen, son kitapta neler olacağını anladım -,- Beşinci kitabın yorumunda şu Ward tepesi ismi sebebiyle, aslında ölen hayaletin Tom olmayabileceğini yazmıştım. Bu kitapta da Arkwright öldü. Demek ki son kitapta Gregory ölüyor. Gıcık Delaney! Sen nasıl benim sevgili hayaletimi öldürürsün :'( Ne olurdu yaşlanıp, Tom'un çocuklarını falan sevseydi :P Tamam, çok pembe hayaller bunlar, o sebeple susuyor ve paragrafı bitiriyorum. SPOILER SONU.

   Bu seriyi seviyorum, gerçekten. Ancak bu kitapta hayal kırıklığına uğradım maalesef. O süpriz ögeleri heba edilmemeliydi! KÜÇÜK BİR SPOILER. Hem bu kitabı hem de Harry Potter serisini okumuş olan sevgili insanlar; siz de Tom'un annesinde biraz Dumbledore havası almadınız mı? Herkesin iyiliği için her şeyi göze almak? (uzun saç, aşırı uzun yaşam-gerçi Dumbledore, Tom'un annesine göre çocuk sayılır- ve bilgece konuşmaları saymıyorum :D) SPOILER BİTTİ. Ayrıca, neden bilemedim ama, bu kitabı pek inandırıcı bulamadım; önceki kitaplarda bunu yaşamamıştım halbuki. Seriye devam edeceğim, ancak devam kitaplarını daha çok beğenmeyi umuyorum.

   Edit:
   Serinin yedinci kitabı Hayaletin Kabusu'nun yorumu burada.
   Serinin sekizinci kitabı Hayaletin Kaderi'nin yorumu burada.
   Serinin dokuzuncu kitabı Benim Adım Grimalkin'in yorumu burada.
   Serinin onuncu kitabı Hayaletin Kanı'nın yorumu burada.
   Serinin on birinci kitabı Benim Adım Slither'in yorumu burada.
   Serinin on ikinci kitabı Benim Adım Alice'in yorumu burada.
   Serinin on üçüncü kitabı Hayaletin İntikamı'nın yorumu burada.
   Serinin on dördüncü kitabı Hayaletin Cadıları'nın yorumu burada.

Puan: 3,5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder