21 Mayıs 2014 Çarşamba

Tazecik Kitap Yorumu: Gün Olur Asra Bedel - Cengiz Aytmatov


   Daha düşük çözünürlüklü bir kapak bulamadım.

   Dört sene önce, Cengiz Aytmatov'un Beyaz Gemi'sini okumuştum ve pek beğenmemiştim, bir daha Aytmatov okumayı da düşünmüyordum, ne var ki edebiyat dersi kitap sınavımız için bu kitabı okumamız gerekti. Ve ben de, boşu boşuna Aytmatov okumamazlık edeceğimi gördüm. Aslında benim Beyaz Gemi'yi beğenmemem, sanırım çevirisinin kötü olmasından kaynaklanıyordu; beş cümlede on farklı zaman olduğunu hatırlıyorum. Bu yüzden daha sonra Beyaz Gemi'yi de tekrar okuyacağım, daha düzgün bir çeviriyle.

   Yedigey ve Kazangap demiryolunda çalışmaktadırlar. Çalışma sırası Yedigey'de iken eşi Ukubala gelir istasyona, Kazangap'ın öldüğünü haber verir. Bunun üzerine Yedigey, Kazangap'ın gömülmesi için hazırlıklara başlar. Bu hazırlıklar sırasında biz de Yedigey'in hayat hikayesini, çeşitli efsaneleri, evrenin öbür ucunda neler olduğunu öğreniriz.

   Kitabın kurgusu biraz karışık. Bir an Yedigey'in cenaze töreni için hazırlıklarını, bir an Parite Uzay İstasyonu'nda olanları, bir an da Sarı Özek'te yaşamış başka bir ailenin hikayesini okuyoruz. Bunların hepsinde çeşitli göndermeler mevcut.

   Kitabı genel olarak beğendim, ancak Parite ile ilgili bölümler biraz daha uzun olsaydı ve Yedigey'in gözü başkasına kaymasaydı, kitabı daha çok severdim.

Puan: 4

2 yorum:

  1. Ben de çok çekiniyorum Aytmatov okumaktan. Bana göre değil gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemekten zarar gelmez :D Gerçi denemek için en iyi yol, kütüphaneden ödünç almak, beğenmezsen kaybettiğin bir şey olmuyor ne de olsa.

      Sil