5 Ağustos 2014 Salı

Entel Dantel: Distopik Alemlerde Yaşasa İdim...

   Yapacak işlerim olmasına rağmen-bkz. bloga yazılacak beş kitap yorumu(her ne kadar dördünü aynı yazıya sığıştırmayı düşünsem de), çalışılacak dersler, günlüğe henüz yazmadığım ama yazmam gerektiğini sürekli kendime hatırlatıp durduğum geçen haftanın olayları-, bir işsizlik yapmaya karar verdim. İki-üç hafta sonra(tatilde zaman kavramımı yitirdim, o yüzden kaç gün kaldığını tam bilmiyorum :D) on altı yaşıma gireceğim, şu distopyaların vazgeçilmezi on altı. Dedim, şu okuduğum distopyalardan bir liste yapayım bakayım, on altı yaşında o kurguda olursam ne oluyormuş(işte böyle bir işsizim :D)

  •  Genç Linus'un Öfkesi evreninde yaşasaydım; Büyük Düzenleyici'nin önünde sınava girip, düzeyime yerleşeli iki yıl olmuş olacaktı. (1.Düzey'e yerleşmeyi isterdim.)
  •  Uyumsuz evreninde yaşasaydım; bu sene yetenek sınavına girecektim ve topluluğum belli olacaktı. (Bilgelik Topluluğu'na geçmek isterdim.)
  •  Yoklar evreninde yaşasaydım; yok olmuş olacaktım. (Oh valla, kafam rahat. Ne uğraşacağım hükümdarlık davasındaki ergenlerle, konuşan ve saldırgan kurtlarla, insan yiyen böceklerle.)
  •  Açlık Oyunları evreninde yaşasaydım; iki sene daha Açlık Oyunları için çekilen kurada adımın çıkması ihtimali olacaktı. (Aman Allah korusun.)
  •  Eşleşme evreninde yaşasaydım; seneye Topluluk tarafından eşim belirlenecekti. (Ben Cassia'nın aksine eşime sadık kalırdım, evet, sana kızgınım Cassia, bıraktın ortada Xander'ı -,-)
  •  Düşman evreninde yaşasaydım; ölmüş veya zombiye dönüşmüştüm. (Şahane. Gerilim yok, bir şey yok.)
  •  Iskarta evreninde yaşasaydım; iki sene daha ıskartaya çıkarılma ihtimalim olacaktı. (Tekrar, aman Allah korusun.)
  •  Çirkinler evreninde yaşasaydım; bu sene güzellik ameliyatımı olacak ve Güzeller'in yanına yerleşecektim. (Güzel halim nasıl olurdu ki acep?)
  •  Yaşlı Adamın Savaşı evreninde yaşasaydım; KSG'ye katılmak için önümde elli dokuz yıl olacaktı. (Ohoo, daha çok var.)
  •  Beni Seç evreninde yaşasaydım; Seçim kurasına katılmaya hak kazanacaktım. (Öğğk, tabii ki de katılmazdım.)
   Gerçek hayata dönecek olursam, iki sene sonra üniversiteye geçiş sınavlarına gireceğim inşallah(nasıl bir sınava gireceğimiz de belli değil, sürekli farklı açıklamalar duyuyorum).

   Ee, sizin yaşlar kaç acaba sevgili okuyucular? (Ne laubali bir soru oldu. Nezaketsizliğim sebebiyle lütfen beni affedin hanımefendiler, beyefendiler, terbiyesizlik etme amacında değildim.)

  •  Genç Linus'un Öfkesi: On dört yaşa gelen gençler sınava giriyor, düzeyleri belirleniyor.
  •  Uyumsuz: On altı yaşa gelen gençler yetenek sınavına giriyor, toplulukları belirleniyor.
  •  Yoklar: On beş yaşından büyük olanlar ortadan kayboluyor.
  •  Açlık Oyunları: On iki ila on sekiz yaş arasında olanların Açlık Oyunları kurasında isimleri çıkması ihtimali var.
  •  Eşleşme: On yedi yaşına gelen gençler Topluluk tarafından eşleştiriliyor. Bekarlık tercihinde de bulunulabilir gerçi.
  •  Düşman: On dört yaşından büyüklere hastalık bulaşıyor ve ya ölüyorlar ya da zombiye dönüşüyorlar.
  •  Iskarta: On iki ila on sekiz yaş arasında olanların ıskartaya çıkarılma ihtimali var.
  •  Çirkinler: On altı yaşındaki gençler güzellik ameliyatı oluyor.
  •  Yaşlı Adamın Savaşı: Yetmiş beş yaşına giren nineler-dedeler KSG'ye katılabiliyor.
  •  Beni Seç: On altı ila on sekiz yaş aralığındaki genç kızlar, prensin eşi olabilmek için Seçim kurasına katılma hakkına sahip. (On sekiz miydi sınır? Emin olamadım.)
   Eğer aklınıza gelen başka distopyalar varsa, yorumunuzda belirtebilirsiniz :) Ya da hiçbir yorum yazmazsınız, ben de kendiminkini yazdığımla kalmış olurum :D Bu arada, listeyi hazırladıktan sonra, aslında distopyalardaki insanların hayatlarının dönüm noktası olan yaşın on altı olmadığını fark ettim. ''Sihirli on altı'' özellikle genç-yetişkin romanlarında çok karşılaştığım bir şeymiş, kendi hatamı düzelteyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder