2 Nisan 2015 Perşembe

Entel Dantel: Bu Aralar

   Better Call Saul başlayalı neredeyse iki ay oluyor. Dokuz bölümü yayınlandı şimdiye kadar, sezon finali de haftaya. Şimdilik beş bölüm izleyebildim, ancak çok güzel olduğunu söyleyebilirim. (Edit: Bitirdim.) Yazar ekibine daha çok özgürlük tanındığını okumuştum sanırım, harika olmuş. Dizide kullanılan müzikler de çok güzel (Breaking Bad'inkiler de çok iyiydi heyhat!) Bir tanesini paylaşayım bakayım, sevecek misiniz? Diziyi seyrederken alttan alttan çalınca daha hoş oluyor gerçi, ama olsun (Breaking Bad'i izlediyseniz, mutlaka Better Call Saul'u da izlemelisiniz mesajı vermeye çalışıyorum :D).



   Better Call Saul dışında Futurama izliyorum bir de. O nasıl bir hayal gücüdür? O espriler kimin aklına, nasıl gelmektedir?! Çok seviyorum Futurama'yı, ama bir yıl önce izlemeye başlamama rağmen bitirmedim henüz, dördüncü sezondayım. Yayından kaldırıldığı için (inşallah tekrar yayınlanmaya başlar), bitirmeye kıyamıyorum. Bitirince hakkında yazı yazmayı düşünüyorum.

   Okuduğum kitaplara gelecek olursak... Goodreads'ın dediğine göre, 33 kitap olmuş sene başından beri. Neler bunlar? (Edit: Yazdıkça link ekledim.)

- At ve Çocuk (Narnia Günlükleri  #3) - C. S. Lewis
- Beş Sevim Apartmanı - Mine Söğüt
- Otostopçunun Galaksi Rehberi (Otostopçunun Galaksi Rehberi #1) - Douglas Adams
- Uzun Dünya (Uzun Dünya #1) - Terry Pratchett, Stephen Baxter
- Kardan Kız - Eowyn Ivey
- Harry Potter ve Azkaban Tutsağı (Harry Potter #3) - J. K. Rowling
- Harry Potter ve Ateş Kadehi (Harry Potter #4) - J. K. Rowling
- Caliban'ın Savaşı (Enginlik #2) - James S. A. Corey
- Ozan Beedle'ın Hikâyeleri - J. K. Rowling
- Death Note serisi (12 kitabını okudum, 13.yü okumaktayım, ama o zaten okuma rehberi gibi bir şey) - Tsugumi Ooba, Takeshi Obata
- Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı (Harry Potter #5) - J. K. Rowling
- Çizgili Pijamalı Çocuk - John Boyne
- Bir Dağcının Güncesi - Nasuh Mahruki
- Harry Potter ve Melez Prens (Harry Potter #6) - J. K. Rowling
- Masallar - Hermann Hesse
- Asla Pes Etme - Patricia McCormick
- Vincent - Barbara Stok
- Simyacı - Paulo Coelho
- Karga Laneti (Talihsiz Serüvenler Dizisi #7) - Lemony Snicket
- Hayaletin Kurbanı (Wardstone Günlükleri #6) - Joseph Delaney
- Görmek (Körlük #2) - José Saramago
- Prens Caspian (Narnia Günlükleri #4) - C. S. Lewis

   Ey listeyi okuyup bitiren muhterem insanlar, listedeki hangi kitabın/kitapların yorumunu okumayı istersiniz? (herkesin her kitap yorumumu okumadığını düşündüğümden bunu soruyorum, zaten okumanıza da gerek yok, neden sizi ilgilendirmeyen şeylerle vaktinizi öldüresiniz ki; açık ve net :D) 

   Burada bırakıyorum sözü. Zaten yarın sınavım var, iki haftalık sınav döneminin ortasındayız, yazmak için de durdum durdum, bugünü seçtim :^

6 yorum:

  1. Death Note serisine ben de başlamayı düşünüyorum. Animesi zaten herkes tarafından tavsiye ediliyor ama bir değişiklik yapıp manga ile başlamaya karar verdim ben. Bir de ben de her yazıyı her zaman okuyamıyorum malesef ama sen yaz yaz. :) Bir ara vakit bulunca bloğunu iyice stalklayıp güzel bir fantastik kitap listesi yapacağım kendime okumalık. Ama keşke bu kadar pahalı olmasalar o güzelim kitaplar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Death Note'un animesini de izlemeyi düşünüyorum, ama açıkçası mangayı okuduktan sonra animesi biraz tuhaf geldi gözüme.
      Her yazımı okumaman hiç önemli değil (kitap yorumu nihayetinde). Niyetin beni çok duygulandırdı :') Teşekkürler!
      Hazır sen İstanbul'a taşınmışken, Cağaloğlu'nda birçok yayınevinin yeri var, kitapları oralardan alırsan iyi indirim yaparlar-denendi, onaylandı :P- Beyazıt ve Cağaloğlu'ndaki sahaflarda da çoğu kitabı bulabilirsin, hele hele Beyoğlu Sahaf Festivali'nde. Ha, bunların dışında, ukitap'ı öneririm, kitap takas sitesi, ama sitede satış da yapılıyor (en fazla etiket fiyatının yüzde ellisine satılıyor kitaplar, tabii baskısı olmayanları saymazsak). Eğer üye olmayı düşünürsen davetiye gönderebilirim ^_^
      Sevgiler, iyi akşamlar :)

      Sil
    2. Aaa süper ya ne güzel bilgiler verdin bana şu an pek mutlu oldum. :) Site için de davetiye gönderirsen pek müteşekkir olurum. İlk kez duydum bu arada bu siteyi. :)

      Sil
    3. E-mailinize davetiye yolladım, 48 saat içinde kabul etmeniz lazım. Ve ben göndereli dört saat oldu sanırım, çok pardon :D -on iki saatlik ömrünüz kaldı, ama bir saattir muayene sırası bekliyordunuz diyen doktora benzemedi mi :I-

      Sil
  2. Listeyi okuyup bitiren muhterem bi insan olarak cevaplıyorum :D hayaletin kurbanı (bayıldığım için ona yorumunu bekliyorum) death note a gerek yok, sonuçta death note :D animesi, mangası her şeyiyle mükemmel bi seri, live action filmi de var, biraz göz atıp kapatmıştım ( bi ara izliycem inş :D) anime-mangaların live action larını izleyebiliyosan izleyebilirsin :) sonra, simyacı, görmek, calibanın savaşı, karga laneti olabilir, bunların çoğu listemde de, sürekli öne çektiğim bişiler olduğundan sıra gelmiyo :D son olarak sen yaz ben de mutlu keçi gibi her seferinde okuyamasam da, takip etmeye çalışıyorum, kısacası seni destekliyoruz genç :D sınavlarında da başarılar, bende de aynı beladan var, kurtulmaya bakalım :D (gaza getirmeye yeteneği bu kadar çalışıyo,idare et 😝✌️)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba muhterem insan :D Çok özür dileyerek, seni hayal kırıklığına uğratacağımı belirteyim, çünkü Hayaletin Kurbanı'nı beğenmedim. Seriyi çok seviyorum ama, bu kitabı okurken her zamanki havaya giremedim maalesef :/ Caliban'ın Savaşı'nı da pek beğenmedim, ilk kitabın tekrarı gibiydi olaylar, ayrıca seriye yeni katılan bir karaktere de kıl oldum. Karga Laneti'nin de yorumunu Talihsiz Serüvenler Dizisi'nin toptan bir yorumunu yazıp da yapmak istiyorum. Bu üç durumdan sonra kafamda odun kırsan yeridir :P Görmek'le Simyacı'yı beğendim ama ^_^
      Death Note'u bitirdiğimden beri içimde bir hüzün var. Azıcık daha o hüzün alevlensin de, öyle başlayacağım animesine-ömrümde hiç anime izlemedim, bu da bir dipnot-. Live action nedir, hiç duymadım, inanır mısın? :D Bakacağım birazdan.
      Desteğin için çok teşekkürler, sana da sınavlarında başarılar! Bugün sınavdan önce okulda okumuştum yorumunu, sahiden gaza geldim, sağolasın :D

      Sil