7 Ağustos 2017 Pazartesi

Bazı Değişiklikler

   Merhaba? Kimse var mı? Kimse kaldı mı?


   Beş ayı aşkın süredir bloga yazı yazmadım. Ama en azından son bir aydır perde arkasında bir şeylerle uğraşıyordum, bazı değişiklikler yaptım:

- Blogun arka plan resmini değiştirdim. Aslında seviyordum o uzay temasını, ancak büyük ekranda döşemeli olarak duruyormuş (benim ekranım küçük olduğu için fark edememiştim). Haliyle soğudum bunu öğrenince. Şimdiki arka planı da beğenip beğenmediğini sordum birkaç kişiye, sanırım tek beğenen benim :D Heheh, yazık. Bir daha ne zaman değiştiririm bilmiyorum.

- Rastgele yazılar kısmı ekledim. Önerilen yazılar eklentisi ile kıyas yaptım kafamda, rastgele ağır geldi. 

-  Tüm alıntıları yorumlara bağladım (dünyanın kitabı vardı, canım çıktı).

- İngilizce olan bazı içerikleri (alıntı vs.) elimden geldiğince Türkçeye çevirdim. Diyaloglu karikatürlereyse birkaç istisna hariç dokunmadım.

- Yan taraflardaki yazıları düzenledim biraz.

- Yazdığım ilk yüz gönderiyi elden geçirdim. Amacım tamamını yapmaktı, ancak sabrım elvermedi (daha dört yüz tane vardı çünkü). Ama sonra sıra gütmeden, sanırım toplamda üç yüz yazıya ulaştım. Elden geçirmeden kastım; kimi ekleme/çıkarmalar yapmak, link bağlamak, imla hatalarını düzeltmek. Kısacası daha temiz bir okuma sunmak. 

   Bu süreçte birkaç kez bilgisayarım kafayı sıyırdı ve http sayfalara girmemeye başladı. Blogumdaki yazıların çoğuna erişimim kesilmişti, sinir bozucuydu. En azından birkaç deneme sonucu düzeltmeyi ve devam etmeyi başardım.

   Bu düzenleme işi aklımda uzun süredir vardı, ancak yaz gelsin diye bekliyordum, ne var ki pek de eğlenceli bir iş olmadığından erteleyip durdum. Beni tetikleyen bir arkadaşım oldu. Blogumu okumaya başladı ve ben de onun okuyabileceği, ama benim henüz düzeltmediğim yazıları düşündükçe rahatsız oldum. Beni harekete geçirdiği için teşekkür edeyim ona buradan (rahatsız ettiğin için teşekkürler, evet sana diyorum :D şey, desteğin için de tabii).

   Sırada ne var derseniz, yazılmayı bekleyen birçok yorum var tabii, iki tane de kitap alışverişi yazısı. Film ve oyun yorumu da yazmak isterim, ama sanırım biraz eksik olur yazılarım, daha önce hiç denemedim çünkü.

   Hala buraları okuyan varsa, sevgiler...

2 yorum: