11 Ekim 2014 Cumartesi

Bir Mim (Book Challenge Tag)

   Sağolsun, Hayallerimde Saklı Gerçekler blogunun sahibi beni mimlemiş :D Bir bakalım, ne mimiymiş bu?

   Toplamda altı soru var, ilk hayranlığınız, favori seriniz, favori kitabınız, favori erkek karakteriniz, favori kadın karakteriniz ve favori okuma saatiniz soruluyor. Ben verdiğim cevaplarda biraz oyunbozanlık yaptım diyebilirim. Çünkü oldum olası ''Ya şunu seç ya bunu'' sorularına ''Niye seçiyorum yahu?'' diye cevap veren bir insan oldum :D İsteyen ''mızıkçısın'' deyip geçebilir, ne yapalım, huyum böyle.

1- İlk hayranlığım:


   İlk hayranlığım diyebileceğim tek bir kitap yok. Yukarıda gördüğünüz dört kitap, tekrardan, tekrardan ve tekrardan okuduğum kitaplar. Aslında tekrar tekrar okuduğum çok kitap var, ancak bunlar en eskileri, altı yaşımdaki hayranlıklarım. Fotoğraf yeterince net değilse diye de, isimlerini yazıyorum kitapların:
- Gümüş Patenler - E. M. Dodge
- Charlie'nin Çikolata Fabrikası - Roald Dahl
- Hayatın İçinden - Cüneyt Suavi
- Dedenin Sırrı - Francesca Salucci
Edit: TÜBİTAK'tan çıkan ''Vücudumuz Nasıl Çalışır?'' ile Eğlenceli Bilgi serisinden Mucitler ve Parlak Fikirleri'ni eklemeyi unutmuşum, tüh.

2- Favori serim:


   Bu da epey zor bir soru :P Açlık Oyunları serisini severim, ancak son kitabını sevmediğimden, en sevdiğim seri diyemem. Korkunç Gıcık III. Hıçkıdık serisini severim, ancak henüz serinin tüm kitapları dilimize çevrilmemiş olduğundan ve ben de okumadığımdan, en sevdiğim seri demem yanlış olur, belki devam kitaplarını beğenmeyeceğim, değil mi? Iskarta en sevdiğim kitaplardan, ancak Korkunç Gıcık III. Hıçkıdık serisinin favorim olmamasıyla aynı sebepten, yine serisine favorim diyemem. Bu sebeple geriye Narnia Günlükleri kalıyor, nitekim tüm kitaplarını okudum ve çok da sevdim. Edit: En sevdiğim serilere Death Note ve Harry Potter da eklendi.

   Küçük bir not, Açlık Oyunları serisi Suzanne Collins'e, Korkunç Gıcık III. Hıçkıdık serisi Cressida Cowell'e, Iskarta serisi Neal Shusterman'a, Narnia Günlükleri ise C. S. Lewis'e ait.


3- Favori kitabım:


   İşte buna kesin bir cevabım var: Katre-i Matem - İskender Pala! En sevdiğim kitaplar listesinin tacı Katre-i Matem. Edit: Katre-i Matem'i hala çok seviyorum, ama en sevdiğim kitap deyince diğerlerine haksızlık oluyor sanki, hımh. Yanında gördükleriniz ise sevdiğim diğer kitaplar, ancak onları sıraya koymam mümkün değil. Fotoğraftan anlaşılamıyorsa diye, aşağıda listesini veriyorum:
- Iskarta - Neal Shusterman
- Teneke Kutular - Alex Shearer
- Aileni Seç - Terence Blacker
- Canavarın Çağrısı - Patrick Ness
- Ateşi Yakalamak - Suzanne Collins
- Uzak Saatler - Kate Morton


4- Favori erkek karakterim:


   En sevdiğim erkek karakterler listesinde başı Açlık Oyunları serisinden Peeta çekiyor. Güzeller kitabından Zane, Wardstone Günlükleri'nden Tom ve Gregory, Aileni Seç'ten Danny ve Rick, Agatha Christie'nin en müthiş karakteri Hercule Poirot, Canavarın Çağrısı'ndan Conor, listedeki diğer isimlerden. Edit: Harry Potter serisinden Harry'yi, Arhur Weasley'i ve Fred ile George'u, Death Note serisinden L, Soiçiro Yagami ve Ryuk'u da sevdiğim erkek karakterler listesine ekledim.

   Küçük bir not, Güzeller, Çirkinler serisinin ikinci kitabı ve Scott Westerfeld'e ait. Hayaletin Çırağı, Wardstone Günlükleri'nin ilk kitabı ve Joseph Delaney'e ait. Roger Ackroyd Cinayeti ise Agatha Christie'ye ait, ki Roger Ackroyd Cinayetini çözen şahıs saygıdeğer Hercule Poirot'tur :D


5- Favori kadın karakterim:


   En sevdiğim kadın karakterler listesinde de başı Wardstone Günlükleri'nden Alice çekiyor. Diğer sevdiğim karakterler ise Yıldızlar Şehri'nden Georgia ve Uzak Saatler'den Percy. Edit: Alice'in yerine başa Death Note serisinden Rem geçti. Kusura bakma Alice!

   Küçük bir not, Yıldızlar Şehri, Stravaganza serisinin ikinci kitabı ve Mary Hoffman'a ait.

6- Favori okuma saatim: İnsanların genelde uykuda olduğu her saat. Gece on bir ila sabah yedi arası diyebilirim. Etrafa sessizlik çöker, insan kafasını dinlemeye vakti olur, o saatlerde okumanın keyfi de bir ayrı olur, bana göre tabii.

   Bu mim için seçmiş olduğum kitaplara bakıyorum da, ne kadar çocuk ruhlu bir insanım ben :D Seçtiğim karakterler ise genelde fedakar ve ruhen biraz yıpranmış insanlar.

   Sıra geldi mimleme kısmına... Hemen hemen tüm blog sahipleri yaptı zaten bu mimi, bu sebeple blog sahibi olmayanları mimliyorum ben de :) Bakayım bir cevap bile olsun gelecek mi? :D Sevgiler efenim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder