22 Nisan 2013 Pazartesi

Tazecik Kitap Yorumu: Fare Kapanı - Agatha Christie


   Fare Kapanı kitabının yarısı Fare Kapanı romanından oluşuyorken, kalan yarısı Tommy-Tuppence çiftinin dedektiflik hikayelerinden oluşuyor. Ama ben bunu bilmiyordum ve sayfa seksen küsürde, ''Eee, katil bulundu, kitap nasıl devam edecek şimdi?'' diye düşündüm, ehe. İkinci yarıyı pek sevmedim. Ama kitabın ilk yarısına, yani kitaba adını veren Fare Kapanı'na lafım yok.

   Fare Kapanı kısmı şöyle; genç bir çift, aileden yadigar bir köşkü satmak yerine pansiyon olarak işletmeye başlıyor. Bir de cinayet işlenmiş bir yerde. Katilin cebinden düşürdüğü defterde ilk cinayetin işlendiği yer yazıyormuş. Defterde yer alan ikinci adres ise bu köşkmüş. Güvenliği sağlamak üzere bir polis eve geliyor, ancak o evdeyken de bir cinayet işleniyor. Herkes evde mahsur, çünkü aşırı yoğun kar yağışı sebebiyle yollar tıkalı. Katili tahmin ettim, ama yine de şaşırdım biraz. Kitabın sonu ise, sanki biraz aceleye getirilmiş gibiydi: ''Hadi bakalım, tutuklusun.'', ''Beni affeder mi polis bey?'', ''Çok büyük bir sarsıntı geçirdin, iyi misin?'', ''Evet iyiyim.'', ''Bir yanık kokusu geliyor.'', ''Eyvah, yemeği fırında unuttum!'' Ve roman böyle son buluyor. Yazdıklarımdan belki bir şey anlamamışsınızdır, ama sorun değil, ben de ilk okuduğumda anlamadım :D Bir an önce canınızın derdindeyken, hemen şoku atlatıp yanan yemeğe ahlanıp vahlanıyorsunuz. Garip. Edit: 2019 yılında Fare Kapanı'nı Ankara Devlet Tiyatrosu'ndan izleme şansım oldu. O kadar güzeldi ki...

   İkinci kısımda ise Beresford çifti, bir dedektiflik bürosu işletmeye başlıyor. Bu bölümü pek sevemedim, dediğim gibi. Ama hoşuma giden bir nokta vardı yine de, Sıradakinden Alıntı bölümünde de paylaşmıştım: ''Bu bizim son serüvenimiz. Büyük dedektifler üstün casusu yakaladıktan sonra emekliye ayrılacaklar. Ve balkabağı yetiştirmeye başlayacaklar. Adet böyledir.'' Yanlış hatırlamıyorsam Roger Ackroyd Cinayeti'nde Poirot aynen böyle yapmıştı; emekliye ayrılmış, balkabağı yetiştirmeye başlamıştı. Güldüm, geçtim. Sonra baktım ki bu karı koca birbirlerine Poirot ve Hastings olarak hitap etmeye başlıyor! :D Her hikayede başka bir ikili rolüne bürünüyorlardı, bir tanesinde de Sherlock Holmes ile Watson oldular. Ancak Poirot - Hastings ikilisini canlandıracaklarını düşünmezdim, eğlendim.

   Agatha Christie'nin romanlarında tekrar eden bir cümleyi de paylaşıp bitireyim: ''Sanki bütün bunlar bir cinayet romanıymış gibi davranmayı bırak. Bunların hepsi gerçek.'' Tabii ki öyle canım!

Puan: 4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder