11 Nisan 2013 Perşembe

Tazecik Kitap Yorumu: On Küçük Zenci - Agatha Christie



''On küçük zenci yemeğe gitti,
Birinin lokması boğazına tıkandı. Kaldı dokuz.
Dokuz küçük zenci geç yattı,
Sabah biri uyanmadı. Kaldı sekiz.
Sekiz küçük zenci Devon'u gezdi,
Biri geri dönmedi. Kaldı yedi.
Yedi küçük zenci odun yardı,
Biri baltayı kendine vurdu. Kaldı altı.
Altı küçük zenci bal aradı,
Birini arı soktu. Kaldı beş.
Beş küçük zenci mahkemeye gitti,
Biri idama mahkum oldu. Kaldı dört.
Dört küçük zenci yüzmeye gitti,
Birini balık yuttu. Kaldı üç.
Üç küçük zenci ormana gitti,
Birini ayı kaptı. Kaldı iki.
İki küçük zenci güneşte oturdu,
Birini güneş çarptı. Kaldı bir zenci.
Bir küçük zenci yapayalnız kaldı.
Gidip kendini astı. Kimse kalmadı.''

   Gizledikleri sırlar olan on kişi, ünlü bir ada olan Zenci Adası'nda, bir malikaneye davet edilir. Malikanenin sahibi Owen adında birisidir ancak kimse onu tanımamaktadır. Aradan birkaç gün geçmesine rağmen ev sahibi gelmez ve malikanedekiler bir olayların döndüğünü fark ederler. Sonra da birer birer ölmeye başlarlar...

   Kitap, yorumun başındaki şiir üzerine kurulu. Ancak istediğiniz kadar şiiri aklınızda tutun, yine de şaşırıp kalacaksınız. Bana bu kitabı veren arkadaş sağolsun, maalesef katili biliyordum okurken. Yine de şaşırmaktan kendimi alamadım, hatta katilin başka biri olabileceğini dahi düşündüm. Agatha Christie gerçekten şahane kurgulamış her şeyi. Ne zamandır da geçtim Agatha Christie'yi, polisiye okumuyordum, harika bir dönüş oldu, mutluyum.

Puan: 5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder