8 Mart 2013 Cuma

Tudem Sürüsü!

   Kitaplığımda en çok kitabı olan yayınevi yaklaşık 60-70 kitapla Timaş, çünkü küçükken Eğlenceli Bilgi kitaplarının hastasıydım. İkinci sırada ise Tudem var, 23 kitapla (Edit: Sayı zamanla artıyor doğal olarak). Ben de ''Tudem Sürüsü'' başlığı altında onları derlemeye karar verdim. Bir de bendekilere ek olarak kütüphaneden Çirkinler, Maskeler Şehri, Teneke Kutular ve Aileni Seç kitaplarını ödünç aldım.

   Şimdi, önce bir toplu resim alalım.



   Kitaplar pek belli olmuyor, bu sebeple bir de yakın çekim yapalım.


Kaos Yürüyüşü Serisi - Patrick Ness: Herkesin düşüncelerini duyabileceğinizi düşünün. Özel yaşam diye bir şey yok. Burası Prentisstown, Todd Hewitt de buradaki son çocuk. Doğum gününe bir ay kala sessizliğin olduğu bir yer buluyor ki bu imkansız. Cehalet erdemdir, Todd bu öğrendiği şey sebebiyle kaçmak zorunda. Edit: Umut Bıçağı'nın yorumu burada, Sorgu ve Yanıt'ın yorumu da burada.



Hayaletin Çırağı Serisi - Joseph Delaney: Hayalet, halkı cadılara, hortlaklara, öcülere, kısacası karanlığın yaratıklarına karşı koruyan bir adamdır. Tom Ward, onun yeni çırağıdır ve çıraklık da hiç kolay değildir. Aslına bakarsanız, bu seriyi 4. kitaba kadar okudum ama taa ne zaman. Çok sevmiştim. Şimdi yeniden başlayacağım. Edit: Kitap yorumlarını okumak isterseniz, direkt Joseph Delaney etiketinden ulaşabilirsiniz.



Zamanın Bekçileri Serisi - Marianne Curley: Geçmişe giderek bugünü değiştirmeye çalışanlar ve onlara karşı savaşan Zamanın Bekçileri. Bir de herkesin başına dolanmış bir kehanet. Bu seriyi üç sene önce bitirmiştim ve favori serilerim arasındaydı. Edit: Yorum!



Jimmy Coates Serisi - Joe Craig: Jimmy Coates'un evine bir gün takım elbiseli adamlar gelir ve onu almaya geldiklerini söylerler. Normal bir çocuk olduğunu sanan Jimmy, adamlardan kaçarken kendisinin bir insandan daha fazlası olduğunu öğrenir. Bu seriye üç sene önce başlamıştım, şu an 5. kitabı yayına hazırlanıyor.



Bildirge Serisi - Gemma Malley: Yıl 2140'tır ve yaşlanmayı durduran haplar icat edilmiştir. Ancak hiç kimsenin ölmediği bir dünyada nüfusun sürekli artması ve kaynakların tükenmesi sebebiyle hap alanların çocuk sahibi olmasına izin yoktur. Anna da doğmaması gereken bir çocuktur, kitapta da başından geçenler anlatılıyor. Bildirge en sevdiğim kitaplardan. Seri artık Delidolu Yayınları'na geçtiği için ilk iki kitapla son kitap arasında boy farkı var ve son kitabın şömizi yok. Edit: Yorum!



Karbon Günlükleri 2015 - Saci Lloyd: Britanya'da yeni bir uygulama başlatılmış, karbon kullanımına sınırlama getirilmiştir. Bu duruma uyum sağlamaya çalışan 16 yaşındaki bir kızın günlüğünü okuyoruz. Yorumu geliyor bu akşam. Edit: Yorum!

Medici Mührü - Theresa Breslin: Matteo'nun sakladığı çok büyük bir sır vardır, insanların onu öldürmekten kaçınmayacakları bir sır. Peşindeki azılı katilden kaçan Matteo, Leonardo da Vinci'nin maiyetine girer ve onun çalışmalarına tanık olur.

İthaka - Adelé Geras: Truva Savaşı'nın bitmesinin üzerinden yıllar geçmiştir ama Kraliçe Penelope'nin kocası Odysseus, evi olan İthaka Adası'na hala geri dönmemiştir. Kraliçenin huzuru, kendisiyle evlenmek isteyen yabancılarla bozulmaya başlar.

Gölgelerden Uzakta - Jason Wallace: Robert Jacklin yeni hayatına uyum sağlamaya çalışmaktadır; yeni bir kıta, yeni bir ülke, yeni bir okul. Edit: Bloga yorumu yazılmayacak.

Iskarta - Neal Shusterman: Tedavi yöntemlerinin yerini organ nakillerinin aldığı bir dünya düşünün. Bu organlar ise Iskartalardan elde ediliyor, yani kimsenin bakmak istemediği çocuklardan. Yorumuma buyrunuz.

Ayrılıktan Çok Aşktan Fazla - Mehmet Güler: Arka kapak yazısından alıntı: ''Binlerce yıldır aktığı yerlere bereket götüren Fırat, önü bentlerle kesilince ayrılığın senfonisini besteliyor.'' Bu kitabı, yazarı Mehmet Güler okulumuza geldiğinde almıştım, imzalı ^.^

   Bir de kütüphaneden aldığım kitapların konularına bakalım.


Çirkinler - Scott Westerfeld: İnsanlar, 16 yaşına girdiklerinde bir güzelleşme ameliyatı geçirirler ve güzellerin yaşadığı şehre taşınırlar. Tally'nin güzelleşmesine üç ay kalmıştır. Shay güzelleşmek istememektedir ve ameliyatına kısa süre kala ortadan kaybolur. Yetkililer de Tally'nin bu konu hakkında bir şeyler bildiğini bildikleri için ondan Shay'i bulmasını isterler, aksi takdirde Tally'yi güzelleştirmeyeceklerdir. Edit: Yorum!



Maskeler Şehri - Mary Hoffman: Lucien çok hasta bir çocuktur, yataktan bile kalkamamaktadır. Bir gün babası ona bir defter alır. Bu defter çocuğun zamanlar ve mekanlar arasında yolculuk yapabilmesini sağlar. Bu kitabı da iki sene önce okumuştum, sevmiştim. Edit: Yorum!



Teneke Kutular - Alex Shearer: Fergal teneke kutu biriktirmektedir. Bir gün kutunun birinin içinde bir parmak bulur. Bir başka kutunun içinde ise ''YARDIM'' yazan bir not -"imdat" daha iyi bir seçenek olurmuş sanki, ama boşverin-. Neler olduğunu çözmeye çalışır, ancak başına beladan başka bir şey gelmez. Bu kitabı ilk defa üç ya da dört sene önce okumuştum ve çok sevmiştim. Edit: Yorum!



Aileni Seç - Terence Blacker: Ailelerimizden beklediğimiz nedir? Gençlik yıllarımızda kendi ailemizi seçmemiz mümkün olsaydı neler olurdu? Bu kitaba bayılıyorum. Şimdiye kadar beş kere falan okudum sanırım. Edit: Yorum!

   İşte kitaplar bunlar. Yani Tudem sürüm!

4 yorum:

  1. Bildirge Serisine başladım ben de. Çok güzel bir seri.En kısa zamanda ikinci kitabını alacağım.SAna da keyifli okumalar dilerim. :)

    YanıtlaSil
  2. Bitirdim ya. Süperdi gerçekten. Sonu özellikle inanılmaz. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele hele anne babası... :'( Veya Peter'ın anne babasının kim olduğunun ortaya çıkması... Kesinlikle harikaydı sonu, katılıyorum sana :D

      Sil